Na czym polega logistyczna obsługa klienta?

Logistyka to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje ogromny wachlarz różnorodnych działań, skierowanych na osiągnięcie określonych celów. Należą do nich między innymi dostawa w odpowiednim czasie odpowiedniego towaru o odpowiedniej ilości i w odpowiednie miejsce. By móc zrealizować te cele, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie działań, które mogą funkcjonować pod nazwą: logistyczna obsługa klienta.

Obsługa klienta w logistyce – na czym polega?

system logistyczny

Logistyczna obsługa klienta to szereg działań, dzięki którym operator logistyczny jest w stanie zaoferować atrakcyjne z punktu widzenia kontrahenta usługi – szybkość działania, sprawność obsługi i niski koszt. Możliwe jest to jedynie przy posiadaniu odpowiedniego zaplecza, takiego jak optymalnie działająca logistyka magazynowa. Obszar magazynowania to znaczący element łańcucha dostaw, który pozwala operatorowi logistycznemu stworzyć bazę dla swojej działalności i jest ważną częścią planowania procesów logistycznych. Wydajny, sprawny magazyn o dobrze dopasowanych możliwościach jeśli chodzi o składowanie towarów i zarządzanie ich dystrybucją jest bardzo ważnym elementem, który pozwala równie wydajnie realizować kolejne procesy w ramach łańcucha dostaw.

Ten wpis został opublikowany w kategorii firma. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.